ایجاد باکس دانلود با استفاده از شورتکد

[short_link]
با استفاده از شورتکد می تونیم به راحتی باکس دانلود ایجاد کنیم و لینک دانلود و عنوان و دکمه دانلود رو در هر قسمت از سایت به نمایش در بیاریم .

در خیلی از قالب ها و یا افزونه هایی که امکان فروش فایل و یا دانلود فایل رو ایجاد می کنن، این باکس دانلود اکثرا با زمینه های دلخواه کار میشه و عنوان و لینک و پسورد فایل در صورت نیاز با زمینه های دلخواه متفاوت در جدول پست متای دیتابیس ذخیره میشه و در هر صفحه ای که نیاز بود فراخوانی میشه و نمایش داده میشه . استفاده از قالب و زمینه های دلخواه محدودیت هایی داره . اما با استفاده از شورتکد می تونیم این باکس دانلود اختصاصی خودمون رو در هر جایی از سایت به نمایش در بیاریم .

باکس دانلود

در حالت عادی می تونیم شورتکد خودمون رو به ادیتور متنی در هنگام ایجاد و یا ویرایش پست و یا محصول اضافه کنیم . خوبی که شورتکد داره اینکه دستمون باز هست که در هر جایی از متن این شورتکد رو قرار بدیم و می تونیم به هر تعداد که می خوایم اضافه کنیم .

 

اگر بخوایم همین شورتکد رو در جای دیگه ای مثلا ساید بار و یا فوتر هم استفاده کنیم با دو شورتکد do_shortcode  اون رو اضافه کنیم و مثلا در اینجا باکس دانلود خودمون رو نمایش بدیم.

در مورد do_shortcode توی این پست ” در مورد do_shortcode بیشتر بدانیم” بیشتر آشنا می شید.

این یک نمونه شورتکد برای ایجاد باکس دانلود هست که می تونید به فایل فانکشن قالب اصلی و یا قالب چایلد خودتون اضافه کنید . اگر قالب سایت شما چایلد تم نداره می تونید این پست ” راهنمای ایجاد چایلد تم “رو بخونید و برای قالب سایتتون چایلد تم ایجاد کنید.

 

// Add Shortcode
function wk_downloadbox_shortcode( $atts ) {

	// Attributes
	$atts = shortcode_atts(
		array(
			'link' => '',
			'title' => '',
			'pass' => '',
		),
		$atts,
		'wk_downloadbox'
	);

	// Return dlbox code
	return '
<div class="dlboxlinks wk_dlrow">
<p>' . $atts['title'] . '</p>
<a href="' . $atts['link'] . '"><i class="fas fa-download"></i>  دانلود  </a>
<div class="wk_file_row2">
<div class="wk_file_ext">نوع فایل :'.pathinfo($atts['link'])['extension'].'</div>
<div class="wk_file_pass">پسورد : ' . $atts['pass'] . '</div>

<div class="wk_file-size">
'.wk_filesize($atts['link']).'
</div>
</div><!--  wk_file_row2 -->
</div><!-- dlboxlinks -->
';

}
add_shortcode( 'wk_downloadbox', 'wk_downloadbox_shortcode' );

در این شورتکد 3 تا ورودی می تونیم تعریف کنیم : عنوان لینک، لینک فایل، پسورد فایل و خود شورتکد برای استفاده به این شکل میشه . البته با تابع دیگه ای می تونیم حجم فایل رو به دست بیاریم که در این پست ” به دست  آوردن حجم فایل با php ” توضیح داده شد .

 

[wk_downloadbox title="دانلود پلاگین ووکامرس" link="https://downloads.wordpress.org/plugin/woocommerce.6.3.1.zip"  pass="wordpresskar.com"]

در نهایت با اضافه کردن کمی استایل مربوط به باکس دانلود به استایل سایت، باکس دانلود ما در انتهای پستی که شورتکد رو اضافه کردیم نمایش داده میشه .

باکس دانلود با استفاده از شورتکد

(0) دیدگاه برای این پست ثبت شده
دیدگاه خود را بفرستید
  1. اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ثبت می کند!
« بالانس منفی موجودی دکان و عدم برداشت وجه
در مورد do_shortcode بیشتر بدانیم »
wefwegwegweg/wp-content/themes/future