حل مشکل عدم نمایش تاریخ شمسی

[short_link]

راهنمای حل مشکل عدم نمایش تاریخ شمسی در افزونه وی پی جلالی

راهنمای حل مشکل عدم نمایش تاریخ شمسی در افزونه وی پی جلالی

افزونه وی پی جلالی یکی از افزونه هایی که برای تبدیل تاریخ ها و توابع تاریخ در وردپرس به کار می رود . علاوه بر تبدیل تاریخ میلادی به شمسی ،امکان استفاده از اعداد فارسی به جای اعداد انگلیسی را فراهم می کنه و همینطور کاراکترهای عربی رو هم تبدیل به فارسی می کنه .

عدم نمایش تاریخ شمسی در افزونه وی پی جلالی

عدم نمایش تاریخ شمسی در افزونه وی پی جلالی

تبدیل تاریخ میلادی به شمسی با افزونه های مختلفی امکان پذیر است که یکی از معروف ترین این پلاگین ها افزونه وردپرس فارسی (جلالی wp-jalali) است که می توانید آن را از مخزن وردپرس دانلود کنید. در سیستم مدیریت محتوا وردپرس (wordpress) با انتخاب زبان فارسی در قسمت تنظیمات عمومی می توان زبان پنل را فارسی سازی کرد اما نمی توان تنها با فارسی سازی زبان وردپرس و تنظیم بخش ناحیه زمانی تاریخ وبسایت را به تاریخ شمسی تغییر داد.با آپدیت نسخه ۵.۳ وردپرس و یا نسخه های بالاتر، مشکلی در رابطه با تبدیل تاریخ میلادی به شمسی و نمایش آن در وردپرس دیده شده که تاریخ ها به میلادی نمایش داده می شود نه شمسی! در ادامه این مشکل را برطرف خواهیم کرد.

رفع مشکل تاریخ شمسی wp-jalali

رفع مشکل تاریخ شمسی wp-jalali

 

رفع مشکل تاریخ شمسی wp-jalali در نسخه بالاتر از ۵ وردپرس

همانطور که می‌دونید وردپرس در نسخه جدید خودش یعنی ۵٫X ، تغییرات اساسی در توابع و کتابخانه‌های تاریخ و زمان ایجاد کرده و همین تغییرات هست که باعث بروز مشکل در پلاگین‌ها و قالب‌هایی میشه که از date_i18n استفاده کردن.

در این نسخه تابع و اکشن wp_date جایگزین تابع و اکشن date_i18n شده و ما باید این تغییر رو در قالب و افزونه مورد نظرمون اعمال کنیم.

خب اگر شما برای شمسی کردن تاریخ وردپرس از افزونه wp-jalali استفاده میکنید و نمیخواید به پارسی دیت آپدیت کنید هیچ اشکالی نداره!

    wp-content/plugins/wp-jalali/inc/wp-jalali-filters.php LINE 14

 

بعد از اینکه تغییرات را انجام دادید فایل را ذخیره کرده و تغییرات را در سایت وردپرس خود با رفرش کردن صفحه ببینید. درصورتی که تغییراتی مشاهده نشد و مشکل همچنان وجود داشت، کش مرورگر و افزونه های کش که استفاده میکنید را پاک کنید. اگر تغییرات را بدرستی انجام داده باشید مشکل رفع خواهد شد. درصورتی که با مشکلی مواجه شدید در بخش نظرات آن را مطرح کنید.

 
منبع : ویرگول (محمدرضا محمدپور)

(1) دیدگاه برای این پست ثبت شده
دیدگاه خود را بفرستید
  1. virus
    #1 | شنبه 1402/02/23 [09:41 ق.ظ]

    خیلی خیلی ممنون مشکلم حل شد
    تو پیشخوان صفحه ویرایش پست قسمتی که برای مشخص کردن تاریخ انتشار هست تاریخ شمسی بود ولی در خروجی تاریخ انتشار میلادی نشون میداد
    مدت ها درگیر این مشکل بودم
    افزونه های مختلف حذف اضافه کردم حل نشد
    تنظیمات رو دست کاری کردم حل نشد
    و…

    دم شما گرم ، موفق باشید

« نصب mpdf بدون کامپوزر
کد دکمه افزدون به سبد خرید edd »
wefwegwegweg/wp-content/themes/future